Data publicació: 26/07/2022
Abstract
La pandèmia de la COVID-19 va comportar, en el seu inici, un confinament que va aturar l’activitat cultural a tot el món. Els museus van haver de tancar les seves portes i la única via de comunicació era mitjançant els seus propis espais digitals. Iniciatives com #museuobert van néixer davant de la necessitat de mantenir el sector cultural viu i alhora ajudar a canviar el paradigma de la comunicació digital dels museus. La difusió de col·leccions en línia és el present i futur de molts museus i els departaments de comunicació ho han d’entendre i adaptar-se a la situació per ser presents en la conversa social i cultural.
Paraules claus
Albert Forés Gómez , Catalina Gayà Morlà
Data publicació: 10/11/2020
Abstract
Des del novembre del 2018, el Museu Marítim de Mallorca (MMM) ha engegat un procés de coparticipació ciutadana per a la creació del museu que li ha suposat trobar-se, i aprendre a escoltar, amb la comunitat que l’acull, i també la que l’anhela. La metodologia engegada suposa imaginar —i experimentar posant la generositat al centre— nous escenaris comunicatius i té com a reptes importants vincular accés a i interacció amb com a condicions per a la coparticipació en els museus. En tot aquest procés ens hem replantejat: a) quin és el rol dels processos comunicatius en els museus; b) com generam tècniques d’escolta que ens apropin a les persones; c) com construïm relats honestos, i d) com vinculam ciutadania i Administració.
Paraules claus