Data publicació: 26/07/2022
Abstract
La pandèmia de la COVID-19 va comportar, en el seu inici, un confinament que va aturar l’activitat cultural a tot el món. Els museus van haver de tancar les seves portes i la única via de comunicació era mitjançant els seus propis espais digitals. Iniciatives com #museuobert van néixer davant de la necessitat de mantenir el sector cultural viu i alhora ajudar a canviar el paradigma de la comunicació digital dels museus. La difusió de col·leccions en línia és el present i futur de molts museus i els departaments de comunicació ho han d’entendre i adaptar-se a la situació per ser presents en la conversa social i cultural.
Paraules claus
Una oportunitat de reflexió
Data publicació: 24/12/2020
Abstract
Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) proporcionen un ambiciós model de pau i prosperitat a escala global. La presència de l’àmbit cultural ha estat desafortunadament escassa. Més enllà de les diferents interpretacions, la cultura no va integrar cap dels disset objectius com a eix central. Malgrat els ingents esforços de col·lectius i institucions, la dimensió cultural va ser relegada a un instrument facilitador. Aquesta anàlisi proposa un breu repàs al procés de construcció dels ODS a partir de les intervencions dels participants en les diferents sessions de l'Open Working Group (OWG). L’objectiu és comprendre millor els mecanismes del procés constitutiu de l’Agenda 2030 per poder contribuir a la reflexió sobre noves propostes d’actuació en suport a la cultura, també en el sector museístic.
Paraules claus